bestnom1000x50
  • July 27, 2010
    By David Scharfenberg

    The Providence Journal's parent company, A.H. Belo, held a conference call with reporters yesterday to announce earnings. And the company reported that it had its smallest revenue decline in two years. From a Wall Street Journal brief:

    The company, which operates four daily newspapers and a group of websites mainly in Dallas and Texas, has posted a string of losses since it was spun off from Belo Corp.

    Read More

  • July 19, 2010
    By David Scharfenberg

    A few stray media/politics observations as we kick off the week:

    • The Politifact Moment: During last week's Congressional debate, businessman Anthony Gemma paused as he was recalling a statistic to note that Politifact, the ProJo's newish fact-checking service, was in the room and that he'd better get it right. A little indication of how the effort, the local version of a Pulitzer Prize-winning idea out of the St.

    Read More

  • June 28, 2010
    By David Scharfenberg

    And the reinvention continues. Close readers will recall that we mentioned in this space, a couple of weeks back, that the ProJo would be offering up a revamped "Lifebeat" section. Well, it's here. Word is the section will be themed by day. Mondays, as we see today, is called "Thrive," with a focus on health and wellness.

    Read More

  • June 25, 2010
    By David Scharfenberg

    Well, the ProJo's Rhode Island version of PolitiFact, the Pulitzer Prize-winning initiative that checks the truthfulness of politicians' and pundits' statements, is up and running.

    The first three pols subject to the Truth-O-Meter: Lincoln Chafee, Frank Caprio and Michael Gardiner. They get a "false," "half true," and "pants on fire" - reserved for the biggest whoppers - respectively.

    Read More

  • June 24, 2010
    By David Scharfenberg

    The Phoenix broke the news that the ProJo would launch a Rhode Island version of the Pulitzer Prize-winning PolitiFact service, which rates the truthfulness of politicians' and pundits' statements. Ian Donnis, over at WRNI, reported today that the launch should come this week.

    Well, the Rhode Island page on the PolitiFact web site is not yet accessible, but a Google search reveals fragmentary evidence that one of the first ratings will find Republican Congressional candidate Marc Zaccaria made a "half-true" statement when he said incumbent Congressman James Langevin votes "the party line about 98 percent of the time."

  • June 15, 2010
    By David Scharfenberg

    An interesting little nugget from D Magazine in Dallas, headquarters for A.H. Belo - which owns the Providence Journal, among other newspapers. Another sign of stability for the company?:

    [A.H. Belo CEO] Robert Decherd, #50 on the Dubious 500 Most Powerful list, displayed a little muscle on Thursday, buying 234,249 shares of his company’s stock at an average price of $6.

    Read More

  • June 08, 2010
    By David Scharfenberg

    ProJo newsroom sources say two well-regarded reporters, Cynthia Needham and C. Eugene Emery, will work on the paper's soon-to-be launched PolitiFact project.

    Needham, a former State House reporter, has been writing about the economy of late and Emery has written about crime.

    PolitiFact, a Pulitzer Prize-winning initiative launched by the St.

    Read More

  • June 03, 2010
    By David Scharfenberg

    Some interesting media tidbits to report:

    • The Rhode Island Tea Party says the Wall Street Journal is looking to interview registered Democrats who are members of the group. We'll see if either of them step forward.
    • Anthony Brooks, the well-regarded news director of Rhode Island's fledging National Public Radio affiliate WRNI, is leaving his post in July.

    Read More

  • June 02, 2010
    By David Scharfenberg

    ProJo sources tell N4N that the newspaper is moving to launch a Rhode Island version of Politifact, a Pulitzer Prize-winning initiative that originated with the St. Petersburg Times in Florida.

    Launched in August 2007, Politifact gauges the truthfulness of statements made by politicians, political parties, and pundits with a Truth-O-Meter that offers up six ratings: true, mostly true, half true, barely true, false, and pants on fire.

    Read More

  • April 27, 2010
    By David Scharfenberg

    Even as the ProJo shows some signs of financial stability, its circulation takes another big hit. Providence Business News has the numbers:

    The Providence Journal’s circulation continued to fall by double digits in the six-month period ended March 31, according to figures released Monday by the Audit Bureau of Circulations.

    Read More

  • April 20, 2010
    By David Scharfenberg

    In this space yesterday, I wrote that a fourth-quarter profit at the ProJo's parent company - Dallas-based A.H. Belo - suggested some stability for the paper, at least in the short term. But I also suggested that readers shouldn't expect an army of new reporters and editors at the depleted papers.

    Now, the ProJo has posted a job for a features reporter covering pop culture, television, health and fitness, and the like.

    Read More

  • April 19, 2010
    By David Scharfenberg

    The Providence Journal's parent company, Dallas-based A.H. Belo, posted a fourth-quarter profit of some $5.6 million, according to figures released Friday. It was the first quarterly profit for the newspaper company since it spun off from the larger Belo Corporation, which owns television stations across the country, two years ago.

    Read More

  • March 03, 2010
    By David Scharfenberg

    The Providence Business News has a piece on the ProJo's plans to roll-out, in the near future, its long-discussed pay wall - requiring readers to pay for the digital version of local stories while likely providing other content for free on its web site.

    As I argued in a piece in the Phoenix in December, it's far from certain that the pay wall will be a balm for a struggling paper - and a struggling industry:

    Read More

  • February 24, 2010
    By David Scharfenberg

    A.H. Belo, the Dallas-based parent of the Providence Journal, reported a preliminary fourth-quarter profit of $5.6 million today. That's compared to a fourth-quarter loss of $33.1 million in 2008. But the profit, which owes much to heavy cost-cutting, comes in the face of a 15.3 percent decline in overall revenue.

    Read More

  • February 10, 2010
    By David Scharfenberg

    An interesting experiment underway over at projo.com, where the newspaper web site is offering live storm updates from reporters and readers and a webcam look at road conditions, via the Rhode Island Department of Transportation. All part of an increasing convergence of print and video in the biz.

« First | < Previous | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Next > | Last »
ADVERTISEMENT
Related Articles

Boston Phoenix
Circulation problems
Published 5/3/2013 by PHILLIPE AND JORGE
Phillipe & Jorge's Cool, Cool World

WPRI_Nesi_list
Boston Phoenix
WPRI’s ambitious play for the Ocean State’s screens
Published 1/11/2013 by DAVID SCHARFENBERG
Turn on, plug in, and go

 Friends' Activity   Popular 
All Blogs
Follow the Phoenix
  • newsletter
  • twitter
  • facebook
  • youtube
  • rss
ADVERTISEMENT
Latest Comments
ADVERTISEMENT
Search Blogs
 
Not For Nothing Archives